Bireysel Bankacılık
Bireysel Bankacılık
Kusursuz hizmet yaklaşımı, güçlü altyapısı ve zengin ürün yelpazesiyle, müşterilerinin hayatlarında fark yaratmayı ilke edinen Garanti Bankası, bireysel bankacılıktaki lider konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

Faaliyet gösterdiği bireysel bankacılık alanındaki 24. yılında da lider konumunu koruyan Garanti Bankası, kusursuz hizmet yaklaşımı ve fark yaratan yenilikçi çalışmaları sayesinde 2011 yılında da milyonlarca müşterisinin hayatında samimi ve profesyonel bir dokunuşla yer almayı sürdürdü.
2011 Faaliyetleri
Müşteri ilişkileri yaklaşımı, bir müşterinin "Bankanıza girdiğimde evime gelmiş gibi hissediyorum. Güleryüzle bizleri karşılıyorlar ve en hızlı biçimde işimizi hallediyorlar, teşekkürler" cümlesi ile anlam bulan Garanti, 1,8 milyonu maaş müşterisi olmak üzere toplam 9,3 milyon bireysel müşterisine 2 bin kişilik bireysel satış ve ilişki yönetimi kadrosuyla hizmet veriyor.

Pazarda yaşanan yoğun rekabette öne çıkılarak şube ağı, müşteri sayısı ve tüketici kredilerindeki belirgin büyümelerle verimli bir yıl geride bırakıldı. Üç yıl önce başlayan şubeleşme atağı bu yıl da devam etti ve şube sayısı 918'e ulaştı.

60 milyar TL'ye ulaşan çalışma büyüklüğüyle, toplam banka bilançosundan %30 pay alan bireysel bankacılıkta bireysel müşterilere kullandırılan tüketici kredileri 10 milyar TL'yi buldu. Garanti'nin toplam banka mevduatı içinde %40 paya sahip olan bireysel bankacılık, 34 milyar TL bireysel mevduat hacmine sahip.

Tüketici Kredileri
Garanti, 2011 yılında bireysel bankacılıkta en fazla öne çıkardığı ürünler olan tüketici kredisi ürünleri alanında, bireylere 6.595 milyon TL destek kredisi kullandırdı; 2010 yılında sunulan "Tam Destek" ve 2011 yılında uygulamaya geçen çeşitli ihtiyaç gruplarına yönelik yenilikçi pazarlama faaliyetleriyle bu alanda üst üste 2 yıl %65 büyüme gösterdi.

"Tam Destek" platformunun, taksit azaltma ya da erteleme, danışmanlık, kredi ödemesi bitiminde yeni kredi limiti sunma ve "eski kredi müşterisi" indirimi hizmetleri kredi portföyünün genişlemesinde etken oldu.

Kullandırdığı 3.556 milyon TL konut kredisiyle sektördeki liderliğini bu yıl da koruyan Garanti, oto kredisinde 786 milyon TL portföy hacmi ile pazarda 3. sırada yer aldı.

Bireysel Mevduatlar
2011 yılında Garanti'nin mevduat bazı büyürken fonlama maliyeti de gözetildi ve tasarruf mevduatı pazar payı %12,26 olarak gerçekleşti. Yaygın hizmet ağı, kaliteli hizmet, güvenilirlik ve müşteri memnuniyeti gibi etkenlerin desteğiyle, zorlu rekabet koşullarında mevduat ürünlerinde %18 büyüme sağlandı. Mevduat pazarında bireysel yatırımcılar için farklı bir alternatif olan "Altın Hesabı"nda Garanti son yıllardaki yatırımlarının meyvelerini aldı ve adette 2,5 kat, hacimde ise yaklaşık 4 kat büyüme elde etti.
Segment Bankacılığı
Müşteri kazanımında sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla, maaş müşterilerine odaklanmanın yanı sıra farklı segmentlerde de büyüme stratejisi benimsendi. 2011 yılının son çeyreğinde lansmanını yaptığı, maaşını geleneksel olarak kamu bankalarından alan SGK emeklilerine yönelik tasarlanan "Emekli Bankacılığı" programıyla, bu alanda faaliyet gösteren ilk özel banka olma ayrıcalığını elde etti. Garanti, emekli segmentinin tüm ihtiyaçlarını ürün, hizmet ve kanal çerçevesinde bütünsel bir yaklaşımla karşılayan ilk banka konumunda.
2012 Projeksiyonu
2012 yılında büyüme hedefi doğrultusunda Garanti'nin başlıca odak konuları, konut ve destek kredisi ağırlıklı olmak üzere tüketici kredileri ve tasarruf mevduatı olacak. Komisyon yönetiminde de başarılı faaliyetlere imza atılması hedefleniyor.

Garanti, müşteri odaklı yaklaşımını 2012 yılında da sürdürecek. 2011 yılında başlatılan Emekli Bankacılığı programı gibi yeni segmentlere ulaşarak yeni maaş müşterisi kazanımına önem vermeye devam edecek. Şube ağını ve ürün yelpazesini genişletme yönündeki çalışmaları yanı sıra önceki yıllarda olduğu gibi sürekli değişen ve gelişen tüketici ihtiyaçlarını; kaliteli insan kaynağı, teknolojik altyapı ve güçlü dağıtım kanallarına yapacağı yatırımlarla karşılamayı sürdürecek.